joi, 18 septembrie 2008

Studioul de teatru "Casandra"

Adresa: Str. Franceză nr.9, 30102 Bucureşti
Telefoane: 021 310 35 74
Fax: 021 315 69 75
Mail: alinabiancab@yahoo.com
Web: www.unatc.ro

• Studioul Casandra a luat fiinta pe 21 ianuarie 1957.

• Primul spectacol prezentat a fost “Plicul” de Liviu Rebreanu, interpretat de studentii clasei profesorului Ion Fintesteanu, printre care Forin Piersic, Leopoldina Balanuta, regizorul Dinu Cernescu.

• Din 1957 si pana in prezent, pe aceasta scena si-au facut debutul toti marii actori si regizori romani in peste 300 de premiere teatrale studentesti.

• Studioul a constituit laboratorul de prezentare a productiilor realizate de studentii anilor terminali din toate sectiile Facultatii de Teatru.

Fiecare promotie de actori, regizori sau coregrafi realizeazã în acest spatiu experimental productiile finale.

Studioul este dotat cu:
scenã italianã cu dimensiunile 6.30 (oglinda la proscenium) 11.10 (adâncime)
- 24 stangi si rivalte la distantã de 30 cm
- pasarelã
- 141 de locuri in stal si 66 la balcon
- cabine pentru actori
- magazie de costume si recuzitã
- cabinã de lumini si sunet - cu orgã de lumini computerizatã 48 de canale si instalatie de sonorizare cu 8 canale

marți, 2 septembrie 2008

Palatul National al Copiiilor

Adresa: B-dul Tineretului nr.8-10, Sector 4, Bucureti
Telefoane :
Fax: 021.330.73.82
Mail: palat@paco.ro
Web: www.paco.ro

Ansamblul MELORITM a luat fiinta in anul 1979, sub tutela Palatului National al Copiilor, unde activeaza si in acest moment ca formatie de estrada si muzica religioasa. Bagheta dirijorala a fost incredintata atunci doamnei Lacramioara Mitroaica, dansa dedicand peste 20 de ani de munca si pasiune formatiei noastre. Doamna Mitroaica a realizat regia muzicala a spectacolelor si s-a implicat la fel de mult in coordonarea altor doua componente esentiale intr-un spectacol: coregrafia si costumele. In prezent avem o noua profesoara cu care, de asemenea, noi ne mandrim, doamna Elena Maria Nicolai!

Ansamblul folcloric “Românasul” reprezinta foarte exact notiu- nile de “unitate în diversitate” : unitate cu privire la planul de activitate structurat pe semestre si an scolar, unitate cu privire la modalitatea de a reprezenta scenic ceea ce se studiaza la clasa, unitate cu privire la conceptia pedagogica ; diversitatea este cea care, paradoxal, leaga ansamblul -vârste diferite, temperamente diferite, compartimente diferite, toate “topite” într-o idee de baza, pastrarea legaturilor cu arta populara traditionala.

# Pianul, alaturi de clape, este instrumentul a carui studiere poate fi începuta de elevi înca din clasa I, sau chiar mai devreme. Data fiind vârsta mica a elevului, studiul pianului îndeplineste cel putin doua functii: cunoasterea instrumentului, ca mijloc al educatiei muzicale si ulterior, auxiliar al studierii muzicii, în ipoteza ca elevul va opta pentru alt instrument sau o alta specialitate muzicala;

# studierea instrumentului, în scopul orientarii elevului spre desavârsirea sa ca pianist.

Cercul de cultura si civilizatie franceza si engleza din Palatul National al Copiilor este frecventat de copii in varsta de 6 pana la 17.

Copii mai mici sunt initiati in tainele limbilor straine si achizitioneaza aici primele notiuni de vocabular si pronuntie.

Copiii mai mari sunt fie dintre cei care, nestudiind limba straina la scoala o invata acum, ori dintre cei care vor sa se perfectioneze, sa cunoasca alte lucruri despre cultura si civilizatia tarii respective. Astfel ei obtin rezultate excelente nu numaila Olimpiadele scolare ci si la examenele sustinute la Institutul Francez sau la British Council.

Cercul de carmica din cadrul Palatului National al copiilor îsi propune sa promoveze metode de transpunere a imaginatiei creative a copilului cu ajutorul materialelor specifice acestei discipline. Parcurgând toate etapele initierii în acest domeniu fascinant, copilul va descoperi cu interes modalitati noi de exprimare dar si angrenarea într-un proces complex si stimulativ în urma caruia se contureaza o viziune speciala de abordare si concretizare a ideilor.

Urmarind obiectivele generale învatarii stenografiei, dactilografiei, corespondentei si tehnicii secretariatului, precum si a tehnoredactarii computerizate, activitatea cercului de birotica din Palatul National al Copiilor îsi propune sa contribuie, prin orele sale, la dobândirea unei tehnici rapide de scriere în viata (de la însemnarile de tot felul la care suntem obligati sa recurgem zilnic, pâna la munca mai complexa, de conceptie si redactare a unor articole, rapoarte, referate, etc.).

Formatia ALLEGRETTO a efectuat 55 de turnee internationale si a participat la peste 50 de Concursuri si Festivaluri unde a cucerit 47 de Mari Premii, Medalia de Aur, Marele premiu de interpretare, Locul I si numeroase titluri de LAUREAT. Au avut onoarea de a - i avea ca spectatori pe mari personalitati ale lumii ca Papa Ioan Paul al II lea, Laura Bush, presedintele Poloniei, Italiei, regii Jordaniei, Marocului, Belgiei si Olandei si altii. Pe tot parcursul activitatii artistice, copiii Corului ALLEGRETTO au sustinut peste 800 de Spectacole si Concete - din care mai mult de 500 - peste hotare.Au concertat pe scene de renume ca Opera Nationala din Atena - Grecia, Scena Teatrului Tognolo - Venetia si Bari - Italia, Studiourile de TV BBC din Anglia, Maroc, Jordania, Rusia, Rep. Moldova, Mongolia, Opera Nationala din Varsovia, Nancy - Franta, Istanbul - Izmir si Antalya - Turcia, Macedonia, Opera din Odessa - Ucraina, au cântat în nenumarate scoli si gradinite pentru copii si au organizat spectacole în spitale si aziluri de batrâni - pentru colecte de fonduri si actiuni de binefacere.

Pregateste copii talentati muzical (auz, voce, aptitudini instrumentale) in domeniul clasic (vioara, pian, orchestra de camera) si modern (orga electronica, solistica vocala).

Sunt admisi copii cu varsta intre 6 – 11 ani pentru invatatrea unui instrument (solistic sau orchestra) sau 6 – 11 ani pentru canto.

Cei care depasesc faza de incepator, apoi avansat intra in categoria “PERFORMANTA” si au posibilitatea de a participa la spectacolele stagiunii cultural – artistice ale Palatului National al Copiilor, la emisiuni TV, concursuri nationale si internationale de gen, spectacole si turnee pe alte scene din Bucuresti si din tara.

Opera Nationala din Bucuresti

Adresa: Bd. Mihail Kogălniceanu nr. 70-72, 70000 Bucureşti.
Telefoane : 021.313 18 57
Fax: 021.315 78 49
Mail: onb@kappa.ro
Web: www.operanb.ro

La inceputul secolului XIX, puternica miscare a 'intelighentiei' care dorea constituirea unei culturi nationale a determinat constituirea Societatii Filarmonice din Bucuresti (1833), cu sectii de actorie, literatura si muzica, cat si clase de canto si balet. In 1836, studentii acesteia au prezentat opera Semiramide de Rossini.

Numarul muzicienilor a crescut considerabil dupa fondarea Academiei de Muzica din Bucuresti (1864), ai carei absolventi erau capabili sa interpreteze mai mult decat coruri si mici roluri in spectacolele de opera sustinute de companii italiene, franceze sau germane aflate in turneu in Principatele Romane.

Cei mai talentati dar si mai curajosi dintre ei au parasit tara, iar unii au devenit celebritati internationale: Euphrosyna Vlasto avea sa fie aclamata sub pseudonimul 'La Marcollini'; Elena Teodorini, Grigore Gabrielescu, Dimitrie Popovici-Bayreuth, Giovanni Dimitrescu, Margareta Iamandi-Nuovina, Zina de Nori erau extrem de apreciati la Scala din Milano, Metropolitan din New York, la Operele din Sankt Petersburg, Bayreuth sau Rio de Janeiro.

Cea mai stralucita soprana a acelei epoci a fost Haricleea Hartulary, pe care Saint-Saens o botezase Darclée. Interpreta a rolului Tosca in opera omonima a lui Puccini, compusa special pentru ea, Darclée era prietena apropiata cu Leoncavallo si dublura Adelinei Patti in rolul Marguerite din Faust de Gounod.

Dirijorul, compozitorul si profesorul de canto George Stephanescu, absolvent al Conservatoarelor din Bucuresti si Paris si-a pus intreaga energie in slujba fondarii companiei „Opera Romana". Lansarea trupei lirice bucurestene la 8 mai 1885, cu opera Linda de Chamounix de Donizetti cantata in romaneste, a fost un eveniment memorabil.

Varietatea repertoriului reflecta ambitiile artistice sale si ale altor promotori. Se cantau nu doar operete si vodeviluri, ci si cele mai iubite opere italiene si franceze ale unor compozitori de maxima popularitate precum Rossini, Donizetti, Bellini, Verdi, Gounod, Puccini, Wagner.

Criticilor incurajatoare din presa li se adauga prezenta a numerosi invitati straini, care plasau pe traseul turneelor lor si scena bucuresteana: Adelina Patti, Mattia Battistini, Titto Ruffo, Gemma Bellincioni, Luiza Tetrazzini, Leo Slezak, Ernest van Dyck, Pauline Lucca, Bel Sorel, Alessandro Bonci, Yvonne de Tréville sau dirijorul Felix von Weingartner.

In curand, Bucurestiul se putea mandri cu o viata culturala foarte activa in domeniul operei. Chiar si dupa ce subsidiile de stat au fost sistate din motive economice, spectacolele au continuat in imprejurarile cele mai dificile, cum ar fi perioada refugiului la Iasi din timpul primului razboi mondial.

Treptat, valoarea dovedita de trupa romana a convins autoritatile de necesitatea sustinerii ei publice. Poetul Octavian Goga, pe-atunci Ministrul Artelor si Cultelor, s-a implicat in solutionarea statutului Operei, care luase deja fiinta sub forma unei asociatii a artistilor, condusa de Ion Nonna Otescu, sub patronajul M.S. Regina Maria. In 1921, Compania a primit in sfarsit fondurile necesare pentru a deveni o institutie de stat, OPERA ROMANA. Spectacolul inaugural a fost un luxuriant Lohengrin montat de Adalbert Markowski sub bagheta lui George Enescu.

.

Generatie dupa generatie de artisti extraordinari au inflorit in deceniile urmatoare. Dirijori de renume precum George Georgescu, Egizio Massini, Alfred Alessandrescu, Ionel Perlea, Constantin Silvestri si Jean Bobescu; regizori precum Constantin Pavel, Panait Cottescu si Jean Ranzescu; cantareti precum Mihail Nasta, Romulus Vrabiescu, Jean Athanasiu, Grigore Teodorescu, Dem.Mihailescu-Toscani, Elena Roman, Alexandra Feraru, Enrichetta Rodrigo, Gheorghe Folescu, Elena Ivony, Elena Dragulinescu-Stinghe, George Niculescu-Basu, Vasile Rabega, Edgar Istratty, Aurel Costescu-Duca, Cecilia Nasta-Cerchez, Demetrescu de Sylva, Mircea Lazar, Maria Cojocareanu si Margareta Metaxa au contribuit la reputatia ei internationala.

In perioada interbelica, artisti de marca din intreaga lume au cantat pe scena Operei, in timp ce alti cantareti romani isi cladeau cariere internationale: Traian Grozavescu, Florica Cristoforeanu, Maria Cebotari, Viorica Ursuleac, Dimitrie Onofrei, Stella Roman, adevarati ambasadori ai patromoniului muzical romanesc.

Au urmat multi alti artisti faimosi, adorati de public: Petre Stefanescu-Goanga, Maria Snejina, Evantia Costinescu, Nicu Apostolescu, Dora Massini, Valentina Cretoiu, Serban Tassian, Dinu Badescu, Nicolae Secareanu, Arta Florescu, Lucia Bercescu-Turcano s.a.

In vederea Festivalului Mondial al Tineretului si Studentilor ce urma sa fie gazduit de Romania in luna august 1953, Opera a primit in sfarsit un sediu nou, care oferea conditii de lux in contrast puternic cu situatia sociala din tara. Cea dintai premiera de opera a avut loc pe 9 ianuarie 1954, cu Dama de pica de Ceaikovski, dupa Puskin, iar primul balet a fost Coppelia, la 10 ianuarie 1954, intr-o productie mult mai spectaculoasa decat cea anterioara.

A urmat o perioada de mare expansiune, influentata fericit de legaturile, inclusiv culturale, cu URSS. In repertoriu au intrat creatii romanesti de certa valoare, dar si lucrari de circumstanta, avand ca unic scop reflectarea vietii sociale comuniste.

Cele aproape o mie de locuri faceau fata cu greu solicitarilor publicului, se realizau inregistrari pentru Radio si Electrecord, iar colectivul era invitat sa participe la evenimentele culturale nationale. Artistii erau cunoscuti, iubiti, apreciati si recompensati cu titlul de Artist Emerit sau Artist al Poporului.

In pofida restrictiilor si interdictiilor ideologice, artistii romani erau binecunoscuti in strainatate, multi dintre ei fiind detinatori a importante premii la Concursurile Internationale de Canto de la Toulouse, Geneva, Montreal, Sofia, Rio de Janeiro, Moscova, Leipzig, Munchen, Salzburg, Barcelona, Busseto.

Beneficiind de o echipa de interpreti de cea mai inalta clasa si de unul dintre cele mai bune coruri din Europa de Est, Opera Romana din Bucuresti a devenit o scena extrem de apreciata.

Aveau sa se afirme pe scenele cele mai mari ale lumii Ion Buzea, Elena Cernei, Viorica Coretez, Ileana Cotrubas, Octav Enigarescu, Arta Florescu, Nicolae Herlea, Dan Iordachescu, Marina Krilovici, Eugenia Moldoveanu, Valentin Teodorian, Cornel Stavru, Octavian Naghiu, Teodora Lucaciu, David Ohanesian, Zenaida Pally, Ion Pisso, Maria Slatinaru, Ludovic Spiess, Eduard Tumageanian, Sanda Sandru, Constantin Gabor, Vasile Martinoiu si Silvia Voinea, la Metropolitan, Scala din Milano, Royal Opera „Covent Garden", Paris, Moscova etc.

Incepand din 1990, problemele politice disparute dupa caderea regimului comunist au fost inlocuite de cele financiare. Cu toate acestea, s-a continuat reluarea unor titluri in montari noi (Faust, Boema, Nunta lui Figaro, Traviata) sau a unor titluri in premiera (Pescuitorii de perle, Mefistofele), iar echipa de interpreti a fost fundamental intinerita, in special pe timpul directoratului lui Ludovic Spiess.

În pleiada cantaretilor de frunte din ultima perioada se inscriu Sever Barnea, Iordache Basalic, Marius Brenciu, Dorina Chesei, Mariana Colpos, Stefan Ignat, Mihnea Lamatic, Robert Nagy, Mihaela Stanciu, Roxana Briban, Felicia Filip s.a.

La Scena

Adresa: Calea Calarasilor nr. 55, sector 3
Telefoane :
Fax: 021 / 320 53 59
Mail: office@lascena.ro
Web: www.lascena.ro

Spectacolele de teatru au un regim aparte in structura organizatorica a Clubului La Scena, care si-a facut un scop din a promova actori sau trupe de actori, contribuind in acest fel la imbogatirea peisajului teatral romanesc. La inceput, pe o scena mica s-au prezentat one-man show-uri, de aproximativ 20 de minute, gandite pentru 30-40 de spectatori. Apoi, s-au jucat aici spectacole de o ora. Toti realizatorii acestor momente teatrale sunt actori tineri si talentati, majoritatea laureati ai diverselor editii ale Galei Tanarului Actor Hop: Pavel Bartos, Clara Flores, Marius Chivu, Cerasela Constantin, Marian Ionescu, Natalie Ester si Adrian Vancica.

La Motoare - Laptaria lu' Enache

Adresa: Bd. Nicolae Balcescu nr. 2
Telefoane :

Bar cu o capacitate de 150 locuri, bauturi alcolice si non alcoolice, jazz, blues, concerte live la sfirsit de saptamana sau daca este vara terasa "La motoare" pe TNB.

Compania Orion Balet

Adresa: Str. Gutenberg, Nr. 19, 50028 Bucureşti.
Telefoane : 021.315 95 17 021.315 95 17
Fax: 021.315 95 17

Circul Globus

Adresa: Str. Aleea Circului nr. 15, sector 2, 21104 Bucuresti.
Telefoane : 021.210 51 52 021.210 51 52
Fax: 021.210 28 60
Mail: office@circulglobus.ro
Web: www.circulglobus.ro

Pe calea Victoriei inca mai exista cateva locuri ce si-au castigat o rezonanta aparte inca din perioada interbelica, iar artistii nostri au adus un omagiu acestor simboluri ale Bucurestilor, prezentand live cateva momente din showul de cabaret: prima oprire a carelor a fost la Capsa, celebrul local devenind pentru o seara gazda dansului care defineste insasi ideea de cabaret: can-can. Ultima oprire a fost la restaurantul Caru cu Bere, locul fiind rezervat aparitiei pe scena a privighetorii muzicii populare romanesti - Maria Tanase.

Aceste cateva momente din Micul Paris, evenimentul cultural diferit de tot ceea ce ofera agenda culturala bucuresteana, au readus in actualitate atmosfera romantica si relaxanta a perioadei interbelice, deseori povestita cu mult drag de catre bunicii nostri.

Traditia face ca de aproape 31 de ani incoace, in Principatul Monaco sa se desfasoare cel mai important festival din lumea circului. Festivalul International de Circ de la Monte Carlo este topul manifestarilor de acest gen, Campionatul Mondial al artei de circ. Excelenta Sa, regretatul Print Rainier de Monaco, fondatorul acestui eveniment, a reusit sa redefineasca spectacolul de circ, distantandu-l pentru totdeauna de impresiile periorative, de imaginea de balci asociat doar cu praful, rumegusul si mirosul de animale. A aratat tuturor ca spectacolul de circ este o arta si l-a transformat intr-un festival care, prin valoarea lui, poate rivaliza cu decernarea premiilor Oscar.

Casa de cultura a studentilor Bucuresti

Adresa: Calea Plevnei nr.61, 010223 Bucuresti, sector 1
Telefoane : 021.3152542; 021.315.15.58
Fax: 021. 3121920
Mail: ccs@ccs.ro
Web: www.ccs.ro

Casa de Cultura a Studentilor este institutie publica, cu personalitate juridica,in subordinea Autoritati Nationale pentru Tineret.Îsi desfasoara activitatea în conformitate cu normele juridice legale în vigoare (HG 85/2003, HG 411/2004, HG 801/2004, OMEC4406/2002).

Construita din initiativa domnului Stelian Popescu – presedintele societatii anonime „Universul” de antrepriza ing. Emil Prager sub controlul prof. arh. Petre Antonescu, cladirea a fost inaugurata pe 18 noiembrie 1937. Generatiilor trecutelor decenii le este cunoscuta sub denumirea de Casa de Cultura a Studentilor „Grigore Preoteasa” nume ce l-a purtat din 1957 pâna in 1982. De la infiintare si pana in anul 2004 s-a aflat in subordinea Ministerului Educatiei.

Conform regulamentului de functionare, Casa de Cultura a Studentilor Bucuresti asigura conditiile de organizare si desfasurare a actiunilor culturale, educative, stiintifice, artistice, turistice, distractive si de agrement precum si a altor manifestari specifice pentru studenti atât pe plan intern cât si pe plan international antrenându-i pe acestia in conceperea si realizarea programelor de activitate in afara oricaror forme de activitati politice.

Casa de Cultura a Studentilor Bucuresti a fost si este un loc deschis tuturor studentilor ce vor sa-si împlineasca un hobby în timpul liber, este un loc ce ofera cadrul ca aici sa aiba loc manifestari cultural artistice, sociale si educative în care primeaza calitatea .

Aici s-au nascut , au visat si s-au realizat artisti consacrati ai culturii noastre, formatii azi cunoscute : Basorelief, Sincron, Mondial, FFN, Rosu si Negru, Holograf, Timpuri Noi, Voltaj, actori, regizori, cineasti, folk-isti, grupul SONG, etc.(o nominalizare ar nedreptati pe cei omisi).

Pe aici au trecut (în cadrul manifestarilor curente) nume de rezonanta ale culturii si civilizatiei românesti si universale:Tudor Arghezi, Pastorel Teodoreanu, academician Grigore Moisil, Ion Vianu, Arcadie Percec, Ion Hobana, Marin Preda, Tudor Gheorghe,Nicolae Manolescu, parintele Galeriu, academician Virgil Cândea, Lucian Pintilie, Andrei Serban, Johnny Raducanu, Alvin Tofler, ambasadorul SUA la Bucuresti (in anii 1970) d-l Harry Barnes jr., d-l Sidney Geist, directorul muzeului Gugenheim din New York.

Avem colaborari permanente cu organisme guvernamentale sau organizatii neguvernamentale dintre care putem mentiona Ministerul Culturii si Cultelor, Societatea Cultural Artistica de Tineret "Concret", Fundatia Culturala "Sound", Fundatia pentru Tineret a Municipiului Bucuresti, Cluburi de turism pentru tineret, Agentia pentru Sprijinirea Studentilor, Asociatii Studentesti, Federatia Patronala din Turism, Autoritati publice locale, Casele de Cultura ale Studentilor din tara.

Aici au sediu permanent Clubul ecologic UNESCO Pro Natura, Federatia Româna a Asociatilor Cluburilor si Centrelor UNESCO, Uniunea Nationala a Cinecluburilor si primul Cineclub Studentesc din România "Stud Film".

Aici, orice student isi poate transforma in realitate un hobby care se inscrie în limitele bunului simt fiindca aici ai "O sansa pentru timpul tau liber!".

Un cotidian al anului 1937 remarca :

« Pe calea binelui obstesc, realizatorii (casei studentesti n.n.) au satisfactia de a fi realizat o opera trainica. Cei care au contribuit cu atâta tragere de inima la aceasta înfaptuire pot avea multumirea sufleteasca de a fi oferit studentilor români o casa vrednica de ei."

De aceea putem afirma ca STUDENTII DE IERI,DE AZI SI DE MÂINE AU DATORIA SI DREPTUL CA NOI SA EXISTAM.

Cafe DEKO

Adresa: Bdul. Nicolae Balcescu nr. 2 (TNB - etaj 1 - intrare Laptarie). Tel.: 312 97 38
Telefoane :

Ateneul Roman

Adresa: Bucuresti, Str. Franklin nr.1
Telefoane :
Fax: 021 312 29 83

In zilele noastre, orchestra Filarmonicii "George Enescu" a redevenit unul dintre ansamblurile simfonice europene de elita, sustinand la sediu doua concerte pe saptamana.
In toamna anului 2002, orchestra a desfasurat un turneu in Japonia si unul in Germania.
In perioadele cand orchestra este plecata, programele institutiiei sunt sustinute de corul academic, de formatiile camerale, si de invitatii din afara.
Ei sustin recitaluri in Sala mare sau in Sala "Studio" a Ateneului Roman, aproape in fiecare zi de la ora 19, iar la sfarsitul saptamanii chiar si in regim de matineu, de la ora 11.
De mai bine de 10 ani, destinele Filarmonicii "George Enescu" sunt conduse de Cristian Mandeal, care este si prim dirijor.
Cu o intensa activitate internationala, Cristian Mandeal este dirijor invitat sau permanent si director artistic al mai multor orchestre din lume, precum si director al Festivalului International "George Enescu" (in 2001 si 2003).
Sub directia sa au inceput, in 1991, lucrarile de restaurare ale Ateneului si in acelasi an a luat nastere Orchestra de Camera a Filarmonicii "George Enescu".
In aceeasi perioada, Sergiu Celibidache a devenit director de onoare al institutiei.
Dirijor colaborator permanent al Filarmonicii este in acest moment Horia Andreescu, dirijor principal invitat este Sergiu Comissiona, iar solisti concertisti sunt Valentin Gheorghiu si Marin Cazacu.
Printre solistii instrumentisti descoperim nume precum Nicolae Licaret, Aurelian-Octav Popa, Virgil Francu sau Ion Ivan Roncea.

Asociaţia Culturală InDArt

Adresa: acindart@gmail.com
Telefoane :
Fax: 021.241.73.05
Mail: acindart@gmail.com
Web: www.indart.ro

La începutul anului 2006 a luat fiinţă Asociaţia Culturală InDArt cu deviza Educaţie prin Artă.

InDArt are ca scop:
Crearea unui cadru educaţional prin activităţi artistice;

Implicarea membrilor asociaţiei în activităţi culturale destinate mediului rural şi urban care să asigure dezvoltarea abilităţilor artistice a acestora;

Implicarea în realizarea unor manifestari culturale cu caracter social, educativ;

Promovarea oricărui act cultural în medii sociale defavorizate;

Promovarea valorilor autentice şi a tinerilor artişti prin spectacole de înaltă ţinută culturală;

Promovarea, stabilirea şi dezvoltarea contactelor internaţionale, schimburi interculturale cu alte organizaţii similare;

Promovarea mediului cultural şi social românesc.



Pentru realizarea scopului declarat, InDArt îşi propune realizarea următoarelor activităţi:

1.organizarea de cursuri de pregătire pentru:

teatru, dans, muzică, film, artă fotografică, grafică, pictură, sculptură, modelling

2.realizarea de spectacole care să susţină scopul asociaţiei

3.realizarea şi editarea de cărţi, publicaţii periodice, pliante, afişe, broşuri, programe informatice şi alte materiale informative

4.organizarea de expoziţii, seminarii, conferinţe, festivaluri, dezbateri publice, lansări de carte, şcoli de vară, tabere de creaţie, schmburi culturale, work shop-uri, evenimente care să

susţină scopul asociaţiei

5.dezvoltarea de programe proprii şi în regim de parteneriat cu autorităţile publice din ţară şi din străinătate

6.încurajarea contactelor între mediul cultural şi cel educaţional

7.dezvoltarea unor activităţi economice proprii în vederea autofinanţării, care să susţină scopul asociaţiei

Secţiunile InDArt sunt: TEATRU, MUZICA si DANS

In decursul celor 2 ani de activitate Asociatia Culturala InDArt, prin membrii sai, a fost prezenta activ in cadrul a numeroase evenimente si proiecte care au avut ca scop

PROMOVAREA CULTURII, incercand sa educe publicul tanar spre o constiinta europeana, culturala si civica.

Membrii InDArt au vârste diferite, cuprinse între 15 şi 30 de ani, studenţi şi elevi, pasionaţi de teatru, muzică, dans, literatură.


Proiecte:

Unul din cele mai mari proiecte la care am participat este «Programul European - Noaptea Muzeelor – 20 mai 2006», unde în colaborare cu Muzeul Antipa am realizat un spectacol de prezentare a costumelor traditionale si obiceiurilor specifice unor comunitati tribale.

Un alt proiect de interes naţional la care am fost invitaţi este Festivalul FânFest – Rosia Montană, 24-26 august 2007.


Printre colaborările pe care le-am avut în aceşti doi ani se numără:


Centrul Cultural al Ministerul Administraţiei şi Reformei Administrative,

Centrul Cultural al Municipiului Pitesti

Organizatia "Team Work",

Asociaţia "ART FUSION",

Asociaţia "MAIART",

Asociaţia "FILS" – departamentul de franceză

Fundatia erou Aviator cap. Alexandru Serbanescu

Universitatea Politehnică Bucureşti,

Teatrul Liric din Craiova în Parteneriat cu Mitropolia Olteniei,

Muzeul Literaturii Române,

Muzeul Antipa,

Muzeul Şuţu,

Galeriile Sigma,

Cenaclu Ioan Tecsa,

Cenaclul de Seară

Cenaclul Poezie.ro

Cenaclul Bocancul Literar

Trupa de teatru OMNES,

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectie a Copilului Sector 1,

Organizatiei Pheonix Carita,

Centrul international de tineret V.I.A Phoenix,

Scoala elementara din Poenari – Prahova

De asemenea, InDArt a participat la festivaluri de umor, muzică şi teatru din Bucureşti şi din ţară din care amintim: festivalurile de umor de la Găeşti, Vaslui, Feteşti, Festivalul de teatru şi muzică Maiart.

Unul dintre primele proiecte iniţiate de Asociaţia Culturală InDArt este PLUMBUITA, desfăşurat în perioada 28 Mai 2006 – 24 Iunie 2006, care a avut drept scop promovarea actului cultural în zone defavorizate şi pentru persoane cu dizabilităţi fizice. Astfel, în Bucureşti, prin colaborarea cu Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectie a Copilului Sector 1, am adus în faţa copiilor din centrele de plasament scene de viaţă care le-au adus zâmbetul pe buze. Prin amabilitatea Mitropoliei Olteniei am făcut o vizită Aşezământului Rezidenţial de Reabilitare şi Recuperare Socio-medicală "Sf.Dimitrie cel Nou" din orasul Filiaşi, unde am adus un strop de bucurie şi daruri celor aflaţi în nevoie. Ultima etapă a proiectului s-a
desfăşurat în Comuna Poienari, la şcoala din localitate.

Actualul proiect, "Cercei cu Diamante", este un spectacol de regie şi teatru neconvenţinal care aduce în faţa spectatorilor zbateri specifice fiinţei umane. Acest spectacol s-a jucat în Bucureşti şi se pregăteşte un turneu naţional, fiind deja stabilite contacte cu teatrele din câteva oraşe cum ar fi Buzău, Brăila, Braşov, Iaşi, Arad, Oţelul Roşu, Craiova, Bacău, Feteşti, Găeşti, Vaslui. Aceste spectacole vor fi gratuite!

Asociatia a organizat lansări de carte pentru scriitorii: Ioan D Goia, Elena Toma, Liviu Nanu, Camelia Petre, Ovidiu Oană Pârâu, Anne Marie Bejliu, Petre Flueraşu, Cristi Vasilică, Daniel Dumitru Darie.

Pentru anul in curs InDArt isi propune organizarea Festivalului de Teatru "AMA-torissima", dedicat trupelor de teatru de amatori din ţară.